Din octombrie 2022 Softline operează sub brandul Noventiq.
Organizațiile se mută în cloud având ca obiective îmbunătățirea eficienței, creșterea agilității și pentru a economisi bani. Ca răspuns al acestui trend, marile companii de cloud oferă o gamă variată de produse și servicii, dar alegerea poate fi descurajantă mai ales pentru companiile ce au ca scop oferirea de servicii pentru diverși clienți cu diferite cerințe și nevoi. Multe companii identifică, la prima vedere, ca principale beneficii, numai reducerea costurilor de achiziție și reducerea stresului generat de achiziția hardware si software. Astfel, luând aceste lucruri în calcul, decizia de migrare în cloud este amânată datorită neînțelegerii în ansamblu ale beneficiilor și proceselor.
Împreună cu Google spre inovare și optimizare
Echipa noastră de profesioniști se asigură că orice companie sau client ce intră în contact cu noi este mai întâi informat cu privire la tot ansamblul de beneficii, urmând să diminueze riscurile si să stabilească un plan de migrare. Admitem că o schimbare de acest fel nu este ușoară, dar odată ce se depășește perioada de început, câștigurile în eficiență și în reducerea de costuri alungă reticența inițială.
Care sunt costurile pentru o companie ce deține infrastructura personală?
După ceva timp, în ciuda costurilor care devin o povară, poate părea convenabil și ușor să te atașezi de felul cum merg lucrurile, mai ales dacă există convingerea că o schimbare adevărată va necesita un supra-efort, atât financiar, cât și operațional. De cele mai multe ori, factorul financiar este prioritar și decisiv în multe decizii, în special în zona de tehnologie.
Următoarele costuri sunt aferente deținerii unei infrastructuri fizice:
1. Costuri cu planificarea și achiziția infrastructurii
Au trecut 5-6 ani, serverele achiziționate deja încep să iasă din suportul companiilor creatoare și e vremea să reînnoiești infrastructura. În primul rând, trebuie să începi un proces amplu de achiziție, care debutează cu o planificare, de multe ori se optează pentru contractarea sau angajarea unui specialist sau arhitect de infrastructura, apoi urmează crearea unei echipe de decizie, realizarea unei estimări de expansiune, selecția furnizorilor, alegerea ofertei potrivite și, în cele din urmă, cumpărarea produselor potrivite. Suportul este, de obicei, luat separat, pe o durată prestabilită începând cu un an, apoi trebuie asigurat transportul ce necesită anumite condiții speciale, inclusiv în zona în care va urma sa fie depozitat.
Prin intermediul Google Cloud Platform costurile de achizitie sunt inexistente, iar planificarea poate fi realizată intuitiv sau cu un minim ajutor din partea unui specialist.
2. Costuri cu mentenanța și piesele
Mentenanța periodică trebuie asigurată pentru orice produs, în special daca este vorba de produsul ce susține activitatea principală a unei companii. Așa cum am menționat anterior, primul pas este achiziționarea unui abonament de suport ce asigura mentenanță de bază și intervenții după caz. Aceste abonamente vin și în versiuni mai specializate, destinate ajutorului de tip “mission critical” și sunt disponibile 24/7, dar au un cost crescut datorita naturii lor. Chiar și în acest caz, de multe ori este nevoie ca unele piese sa fie înlocuite, lucru de multe ori costisitor, rareori piesele având o disponibilitate ridicată în piață.
Cu ajutorul Google Cloud Platform, mentenanța serverelor fizice este în totalitate asigurată de Google, astfel încât utilizatorii platformei nu mai au grija menținerii funcționării zilnice a echipamentelor.
3. Costuri cu personalul aferent și problemele aferente (suprasolicitarea personalului, stres, fluctuația forței de muncă, etc.)
O altă listă de costuri intervine atunci când luăm în calcul personalul IT din companie, care este de multe ori nevoit sa rezolve problemele pe cont propriu. Chiar dacă o licență de suport este achiziționată în prealabil, datorită multiplelor surse de achiziție ale diverselor elemente ce formează o infrastructură (sisteme de stocare, servere, unități de memorie, sisteme de operare, rețelistică, elemente middleware, etc.), de multe ori este imposibil de găsit cauza exactă a unei probleme și companiile producătoare sugerează de multe ori că produsele ce au ca proveniență competitorii sunt de fapt de vină, din pricina unor erori de compatibilitate.
Atunci când sunt perioade cu volum crescut de muncă o companie ce are infrastructura localizată nu va fi capabilă să facă schimbări mai mari decât le permite limita fizică a sistemului în cauză, acest lucru fiind pur si simplu păgubos, atât în activitatea angajaților, cât și în relațiile cu clienții. Pe de altă parte, atunci când o companie are un volum redus de muncă iar infrastructura pentru care s-a plătit o sumă considerabilă este subutilizată.
Cu Google Cloud Platform aceste probleme sunt de domeniul trecutului! Personalul IT se poate concentra pe lucruri mai importante datorită faptului că prin Google Cloud Platform (GCP) aveți un singur frunizor ce asigură toate soluțiile de infrastructură de care aveți nevoie.
Perioade cu volum încărcat? Datorită faptului că Google Cloud Platform (GCP) se foloseste de abilitatea de elasticitate, puteți subventiona manual sau automat tipul de resurse de care aveți nevoie, mai apoi puteți reveni la configurația inițiala și nu plătiți decât atât cât ați folosit.
4. Costuri cauzate de probleme (downtime, revizii)
Pentru companiile mici și mijlocii, dublarea infrastructurii pentru a beneficia de o soluție “High Availability” (Disponibilitate ridicată) este mult prea mare. Așa că, de multe ori atunci când este nevoie de un update al aplicațiilor sau sistemului, este necesară o oprire a sistemelor (un downtime) ce este adesea foarte costisitor, chiar și când vorbim doar despre medii de dezvoltare.
Beneficiind de capacitățile Google Cloud Platform, reviziile ce țin de infrastructură sunt realizate pe fundal de către Google, iar redundanța, chiar și de natură geografică, este doar la câteva click-uri distanță.
În concluzie, deși este un prim impuls comun de a ne atașa de lucrurile care ne sunt aproape, funcționează și le putem atinge, în această stare de spirit putem neglija reduceri de cost foarte mari, dar mai mult decât atât: se pierde “trenul” inovării. Alături de noi, nu doar înlocuim sistemele și le mutăm în cloud, ci îmbunătățim modul de lucru și automatizăm sarcinile repetitive. Dacă doriți să aflați mai multe, tot ce aveți de făcut este să ne contactați!