Din octombrie 2022 Softline operează sub brandul Noventiq.
„Provocările ne motiveaza să reușim și să lucram continuu pentru a ne îmbunătăți procesele. Capacitatea de a ne adapta rapid la circumstanțele în schimbare ne evidențiază ca partener agil si flexibil pentru transformarea digitală”, explică Marius Filipas, Conducator al firmei Softline in România. Citiți interviul pentru a afla mai multe despre modul în care echipa de profesioniști Softline își ajută clienții să depășească provocările cu care aceștia se confruntă într-o lume în continua schimbare.
Te-ai alăturat echipei Softline în urmă cu șase luni ca si Country Manager pentru echipa din România. Ce te-a atras la această companie și funcție?
Traiectoria companiei Softline m-a impresionat cu adevărat. Compania este intr-o continua dezvoltare, expansiune si beneficiaza de un real succes datorită structurii sale regionale si a echipelor tehnice talentate care beneficiaza si de competențe valoroase. Acum că Softline este listată la Bursa de Valori din Londra, compania este perfect poziționată pentru a-și consolida poziția de piață și a crea condițiile pentru o dezvoltare mai accelerata. La nivel personal, am simțit imediat o conexiune cu misiunea companiei și cu echipa. Faptul că împărtășim aceleasi valori ne permite să ne atingem obiectivele chiar mai rapid. Toti angajații Softline sunt motivați și dornici să imbunatateasca continuu proceselor interne pentru a oferiri cele mai bune servicii clientilor Aceasta este abordarea care ne-a ajutat să încheiem parteneriate pe termen lung atât cu furnizorii, cât și cu clienții.
Care este abordarea dvs. ca director de țară?
Obiectivul meu este consolidarea dezvoltarea si extinderea activității din România. Softline este o organizație axată pe oameni, iar activitatea sa se focusează pe necesitățile clienților săi. Abordarea mea are la baza o viziune, aproape obsesivă, vis a vis de atentia si de nevoia de dezvoltarea a unor relatii cat mai bune si mai stranse cu clienții. Împreună cu colegii mei, lucrăm la alinierea echipelor, furnizorilor și proceselor pentru a sustine strategia noastră de afaceri pe termen lung. Îmi place foarte mult ca atunci când mă uit în urmă la un proiect anterior, să simt că am construit ceva, atat oameni, culturi de companie si organizatii Acestea sunt cateva din lucurile pe care îmi doresc să le obțin ca si Country Manager.
Care sunt punctele forte ale companiei Softline?
Provocările ne motiveaza să reușim și să lucram continuu pentru a ne îmbunătăți procesele. Capacitatea de a ne adapta rapid la circumstanțele în schimbare ne evidențiază ca partener agil si flexibil pentru transformarea digitală.
În afară de acest lucru, ne-am luat angajamentul de a ne atinge potențialul maxim in colaborările cu partenerii noștri. Ne propunem să oferim o multitudine de soluții pentru orice problema intampinam și să evaluăm fiecare situație din diferite unghiuri. Consolidarea parteneriatelor noastre cu furnizori de top, la nivel local și global, joacă un rol major în lărgirea cunoștințelor pe care le deținem.
Un alt punct forte consta în abordarea pe care o avem privind munca în echipă. Credem cu tărie în aprecierea reciprocă si luare in calcul a tuturor punctelor de vedere care inglobeaza experienta profesionala a fiecarui membu al echipei. In acest fel reusim sa alegem solutiile cele bune pentru clientii nostri.
Care sunt principalele provocări IT cu care se confruntă companiile din regiune în 2022?
Provocarile principale cu care se confrunta companiile azi si pe care incearca sa le depaseasca (si sa le inteleaga) sunt generate de transformarea digitală. În primul faza , firmele au creat noi legaturi cu clientii, noi moduri mai ales intr-un mod digital, iar acest fenomen il vedem raspandit in aproape toate domeniile. Prin urmare, construirea unei călătorii digitale pentru clienti este, în acest moment, un pas esențial în atragerea de noi clienti dar si in asigurarea unei bune relatii cu acestia. În al doilea rând vedem o preocupare pentru optimizarea costurilor operaționale a companiilor precum si un control al eficientei proceselor printr-o monitorizaremai atenta a acestora. Cele doua elemente sunt cruciale atunci când vorbim despre adaptarea la tendințele actuale a piețelor care sunt impactate de creșterea prețurilor și schimbările majore în lanțurile de aprovizionare. Pentru a fi cu un pas înaintea concurenței, companiile ar trebui să înțeleagă fiecare pas din cadrul operațiunilor lor și să încerce să creeze procese cat mai eficiente. În al treilea rând, aș dori să reiterez importanța transferului puterii de decizie catre angajați. Dacă aceștia înțeleg resursele disponibile și procesele companiei, ei se vor afla într-o poziție mult mai bună pentru a le utiliza cu încredere și eficiență in atingerea scopurilor pe care le au În al patrulea rând, resimțim, în acest moment, transformarea produselor companiilor prin inglobarea unei componente de software in acesta. Î. Companiile dezvoltă și încorporează un element de software în soluțiile lor, transformându-și digital produsele și, în același timp, pe ele însele ca organizație.
Mai mult decât atât, atunci când vorbim de telemuncă și numeroasele sale avantaje, trebuie să subliniem, în același timp, schimbarea modului în care munca afecteaza cultura și motivația angajatilor companiei. Oamnii ar trebui să se simtă uniți unii de alții și parte a unei aceleiasi culturi organizationale, chiar dacă nu se văd în persoană. Acest lucru necesită consolidarea culturii digitale în cadrul tuturor funcțiilor companiei.
Cum poate Softline să le ofere sprijin clienților pentru a depăși aceste provocări?
Pentru a implementa aceste proiecte de transformare digitala, este nevoie de o intelegere a companiilor atat din pespectiva verticalei in care activeaza cat si la nivel orizontal al nevoilor departamentelor companiei. Faptul ca avem o prezenta in Romania, echipe in la nivelul Europa dar si datorita prezentei noastre globale, face ca echipele de servicii sa dispuna de toată competența necesară pentru a îmbunătăți semnificativ beneficiile și rezultatele proiectelor de transformare digitală implementate la clientii locali. În același timp, acest lucru contribuie si la dezvoltarea afacerii Softline.
Faptul că avem echipe de servicii profesionisteatat la nivel local cat și regional ne permite să valorificăm cele mai bune practici dobandite de Softlinela nivel internațional, sa le adaptam nevoilor pieței locale, si sa a oferim experiente i personalizate clienților în călătoria lor spre transformarea digitală. Prezența în peste 50 de țări îi oferă companiei Softline o perspectivă valoroasă asupra tendințelor, provocărilor și oportunităților globale cu care se confruntă clienții noștri din diferite zone geografice și domenii. Ne dorim să valorificăm aceste aspecte pentru a anticipa nevoile de afaceri ale clienților noștri locali și pentru a le oferi soluții care se potrivesc cel mai bine acestor nevoi.
Cum urmăriți tendințele în continuă schimbare?
În calitatea noastră de furnizori de servicii IT, suntem în contact cu top furnizori de tehnlogie, cu clienți din diverse ramuri de activitate dar și cu alți parteneri din industria IT. Avand numeroase surse de informații, avem înțelegerea asupra diferitelor aspecte si provocari pe care o companie le are in mediul de afaceri in care activeaza asupra industriei în general. Discuțiile cu clienții ar trebuie întotdeauna să se inițieze axându-se pe circumstanțelor lor unice. A le asculta nevoile și experiențele este cel mai bun mod de a le oferi soluția cea mai cuprinzătoare și cu cel mai mare impact pentru necesitățile lor specifice. În plus, discuțiile periodice cu diferiții furnizori și parteneri ne oferă informații și ne ajută să ne lărgim orizonturile.
Ce vă place să faceți în timpul liber?
Îmi place să fac sport, mai ales sporturi l de echipă, precum baschetul și sunt pasionat de schi. Pentru mine, sportul este si o formă de reuniune socială. De asemenea, mă implic în inițiative caritabile și îmi face mare plăcere să contribui la dezvoltarea comunității. Îmi place să citesc, să merg la film și să promovez calitatea vinului românesc.